Післякризове пожвавлення ринку  нерухомості сприяло активізації ринку матраців. Про підвищення попиту на «атрибут» гарного відпочинку найкраще свідчать рекламні акції, спрямовані на кінцевого покупця. Суть реклами переважно однакова – всі матраци на ринку є ортопедичними; всі, без винятку корисні для здоров’я з гарантією від виробника на 10–15 років. Чи це справді так і що ж криється у славнозвісному ортопедичному ефекті?

Нині в арсеналі виробників матраців – велика кількість різноманітних комплектуючих для створення матрацу будь-якої  цінової  пропозиції: починаючи від  ватину до водоростей.  Кожен виробник намагається вигадати щось особливе, що, з одного боку, зменшить собівартість товару, а з іншого – приваблюватиме покупців. Покупцеві, начебто, пропонують унікальний товар з надзвичайними властивостями, що неодмінно покращать стан його здоров’я. На жаль, подібні «унікальні властивості» можуть не лише не покращити стан здоров’я, а й навпаки, підірвати його. Виробники, користуючись необізнаністю споживачів, використовують матеріли, які не відповідають заявленим характеристикам. Пропонуємо розглянути деякі «хитрощі» до яких вдаються матрацники для зменшення собівартості продукту, що, своєю чергою, позначається на погіршенні експлуатаційних властивостей матраца:

В Україні, більшу частку ринку становлять матраци на основі пружинного блока «Боннель». Як правило, якісним блок стає лише завдяки складанню на спеціальному обладнанні, інвестиції в яке можуть собі дозволити не всі гравці ринку. Значно дешевшим є ручне складання. Та виробники замовчують, що такий спосіб не забезпечує необхідної фіксації пружин, які з часом починають розрухуватися. Такий дефект навіть обізнаний покупець помітить не одразу, бо він проявляється лише після певного терміну користування матрацом. Ще один із способів, яким користуються виробники для зменшення собівартості, – є використання поролону як важливого компонента у матрацному виробництві, без урахування його експлуатаційних характеристик, а деякі зовсім відмовляються від нього на користь низькоякісних альтернативних матеріалів. Саме з цього приводу розгортається справжня маркетингова боротьба – виробники запевняють, що вони відмовляються від поролону задля більш корисних, натуральних матеріалів і активно рекламують свої  «інновації» покупцям – навмисно замовчуючи те, що пружних властивостей таких альтернатив просто немає. Наприклад, усім відома койра, що повсюдно використовується для надання жорсткості матрацам і рекламується як натуральна речовина, насправді виробляється на основі фенольних клеїв, що спричиняє неприємний запах, є причиною серйозних алергійних реакцій, не має жодних ортопедичних властивостей, крім того з часом починає кришитися. Натуральний латекс, що використовується у сегменті матраців еліт-класу, також є високоалергічним матеріалом, оскільки натуральної сировини в ньому не більше 40%. Не оприлюднюють виробники і того, що жодна антибактеріальна тканина, за яку клієнту пропонують заплатити втричі більше, не захистить матрац від грибків, кліщів та бактерій. Єдиний спосіб захиститися від цього – використати високоякісний поролон, антибактеріальні властивості якого доведені в лабораторних умовах. Досить часто, лідери ринку, «відмовляючись» від поролону все ж таки використовують його називаючи його інакше. Але й тут матрацники намагаються зекономити: замість того, щоб придбати гарантовано якісний продукт у вітчизняного виробника поролону (компанія «Інтерфом» – єдиний виробник повного циклу на Україні, чиє виробництво та якість продукції відповідають усім міжнародним стандартам якості), вони або купують низькосортний контрабандний поролон, або ж організовують власне «непрофесійне» виробництво не дотримуючись норм якості – поролон вироблений у такий спосіб може бути небезпечним для здоров’я, а ще втрачає з часом свої властивості.

Наприкінці, зазначимо, що в Європі настала ера якісних матраців на основі комбінацій якісного пінополіуретану, який є визнаним екологічно чистим і високоортопедичним матеріалом. Пружинні матраци – тепер пережиток минулого століття. Європейська обізнаність покупців дуже скоро пошириться й у свідомості наших співвітчизників, що змусить більшість виробників матраців або прийняти правила чесної гри, або піти з ринку.

Інга Савченко,

маркетолог «Інтерфом-Консалтинг»